Beschrijving
Het invoeren van groepslessen in het muziekonderwijs is de aanleiding geweest een daarvoor geschikte methode te schrijven. Deze methode is geschikt voor het groepsonderwijs maar ook voor het individuele. Het lesmateriaal is ntwikkeld voor leerlingen van ongeveer 6 t/m 12 jaar. De methode bestaat uit 3 delen en is in het Nederlands / Engels.
Ik speel cello deel 1 – Els knaven rats
- De onderdelen van de cello
- Waar wonen de kinderen van notenland
- Uitgangspositie van beide handen
- Daantje op reis in notenland
- De stok goed vast houden
- Daantje en Geert op de notenbalk
- De stok als raket
- De poort open en dicht
- We gaan op de wip
- De hand goed aan de slof
- Maatsoorten
- De rust
- Ook een kunst, alles achter elkaar]
- Roeren in de pan
- De ruitenwisser
- De vingerstrekoefening
- De pollepel oefening
- We gaan echt strijken
- Daantje en Geert in de helicopter
- Iets nieuws: De stokindeling
- Een nieuw soort tonen: de flageolet
- Een extra stok oefening
- De linkerhand
- Stokindeling
- Andere maatsoorten
- Iets over kruizen en mollen
- Iets over adem
- De toonladder
- Hoe kun je zelf een toonladder maken
- Toonladders met mollen
- De kwintencirkel